Táplálkozás

  • Lehet fogyni a böjttel?

    A böjt eredeti jelentése önmegtartóztatás. Ezért böjtölésnek számít, ha bizonyos ideig nem eszünk csokit, chipset vagy húst, ha kevesebbet nézzük a TV-t, ha kevesebb alkoholt iszunk. A táplálkozásra koncentráló böjt lényege, hogy kevesebbet együnk, és egy, vagy többféle élelmiszert elhagyjunk az étrendünkből.
  • A gyógyító menü influenzásoknak

    Ha leterítette a lábáról az influenza, a következőkre mindenképpen figyeljen oda: pótolja az elvesztett folyadékot, többször egyen kisebb mennyiségben és válasszon olyan ételeket, amelyek segítik a szervezet immunvédekezését, illetve csökkentik a kellemetlen tüneteket.
  • Az anyatejjel is átjut – Meglepő tények a transzzsírról

    A gyerekek egészségét is károsíthatja a transzzsír: az ovisok és az iskolások szervezetébe akár a menzai menüvel, a csecsemőkébe pedig az anyatejjel és az anya helytelen táplálkozásával is átjuthat ez a veszélyes anyag.
  • Ipari járvány és ultrafeldolgozott élelmiszerek

    „Ipari járványnak” nevezi egy ausztrál kutatócsoport azt a jelenséget, amely során egészségkárosító fogyasztási cikkek (például dohánytermékek, alkohol vagy sokszorosan feldolgozott élelmiszerek) népbetegségek kialakulásához vezetnek. Az alkohol, illetve a dohányzás jól ismert romboló hatásai mellett az is bizonyított, hogy a sokszorosan feldolgozott vagy „ultrafeldolgozott élelmiszerek” mértéktelen fogyasztása a következő megbetegedéseket okozhatja:
  • Mit tudnak a magyarok a transzzsírról?

      A megkérdezettek 66 százaléka ismeri a transzzsírt, a fele pedig azt is tudja, hogy milyen ételek tartalmazzák. Ön mennyire jártas a témában?
  • Mindent a cukorbetegségről iskolásoknak

    Egyre több fiatalt is érint a 2-es típusú cukorbetegség, amely az egészségtelen életmód - az elhízás, a kevés mozgás – következménye. A kezeletlen betegségnek számos súlyos szövődménye lehet: vakság, infarktus, végtag-amputáció. Az Országos Egészségfejlesztési Intézet Egészségkommunikációs Központja a megelőzés érdekében animációs kisfilmet készített az iskolásoknak.
  • A 2-es típusú cukorbetegség legtöbbször megelőzhető!

    A 2-es típusú cukorbetegség egészséges táplálkozással, a testsúly egészséges szinten tartásával, rendszeres mozgással és 40 éves kor felett évenkénti év szűrővizsgálattal 90 százalékban megelőzhető!
  • 28 kg cukor/év- Ennyi cukrot fogyaszt évente!

    Bár az éves ajánlott cukorbevitel évente 9 kg, mégis átlagosan 28 kg-ot eszünk meg évente. Pedig a túlzott cukorfogyasztás fogszuvasodáshoz, elhízáshoz és súlyproblémákból adódóan egyéb megbetegedésekhez - például cukorbetegséghez, agyvérzéshez és infarktushoz – vezethet. Összeszedtük, hogy miben mennyi cukor van. 
  • Túlsúly és cukorbetegség – Tények és tévhitek

    A  túlsúly  és az elhízás a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának fő okozói, de ez nem zárja ki azt, hogy normális testsúlyú és alultáplált ember is lehet cukorbeteg.
  • Amit a gyermekkori cukorbetegségről tudni kell

    A gyermekkori cukorbetegség korai felismerése életet menthet. A figyelmeztető tüneteket éppen ezért nagyon komolyan kell venni.
  • Tények az inzulinról

    Az inzulin egy olyan hormon, amely segít a vércukorszint szabályozásában. Néhány esetben azonban nem látja el megfelelően a feladatát, emiatt a vérben a kelleténél magasabbra emelkedik a cukor szintje. Ezt az állapotot nevezzük cukorbetegségnek.
  • Mit tudunk a cukorbetegségről?

    A cukorbetegség, vagy más néven diabétesz a világ leggyakoribb anyagcsere-betegsége. De hogy miért alakul ki? Hogy milyen típusai vannak? Meg lehet-e előzni? Megmutatjuk…
  • Szorbit: A cukorpótló, ami nem bántja a fogakat

    Bár az alma, a körte, a szilva és az őszibarack édes ízéhez is hozzájárul, mára már teljesen gyárilag készítik. Az E420 számmal is ellátott szorbit jó a fogaknak és jóval lassabban emeli a vércukorszintet, mint a répacukor. De vigyázat! Hasmenést és haspuffadást is okozhat!
  • Rizs, ami kincs – Izgalmas receptekkel és hasznos infografikával

    Annyira kézenfekvő, hogy már azt sem tudjuk, miért érdemes enni. Pedig a rizs izgalmas és egészséges, és most meg is mutatjuk, miért.
  • Az éltető víz

    „Miért szégyelled magad? –kérdezte a kis herceg. Mert iszom - vágta el a további beszélgetést az iszákos.” Aki vizet, vagy más egészséges folyadékot iszik, annak nem kell szégyenkeznie, hanem büszke lehet arra, hogy okosan pótolja a szervezet folyadékigényét. Megmutatjuk hogyan!
  • Sószegényen

    Királyatyám! Úgy szeretlek, mint a sót! -  mondja a királylány az ismert mesében. Pedig a só nagy mennyiségben fogyasztva káros, hiszen akár magas vérnyomáshoz, szívinfarktushoz vagy agyvérzéshez is vezethet.
  • Az egészséges testsúly nem minden!

    A Mozgás Éjszakáján a különleges sportolási lehetőségek mellett a táplálkozási tanácsadás is rendkívül népszerű volt. A dietetikusok sok, normál testsúlyú embernél is magas testzsírszázalékot mértek.
  • Friss, hűs és a szomjunkat is jól oltja!

    Mai találós kérdésünk: melyik a legjobb szomjoltó a nyári nagy melegben? Nos, a helyes válasz megtalálásában sokat segít, ha az egyszerűségre törekszünk, és egy természetes alapanyagokból, akár otthon elkészített hűsítő finomságra gondolunk. Például egy jó kis málnás házi fagyira...
  • Miért jók a fehérjék?

    Ön szerint melyik húsféle egészséges? Hogyan érdemes halat vásárolni? Mennyi kalóriát tartalmaz a tojás? Miért kell a gyerekeknek hüvelyest enniük? Összeszedtünk néhány ötletet, amivel egészségesebb fehérjeforrásokat tehet majd az asztalra!  
  • Alapvető fehérjeforrásunk: a tej és tejtermékek

    A melegszendvicsen olvadó sajt, az aszalt gyümölcsökkel összekevert joghurt vagy a lágy snidlinges túrókrém nemcsak finomak, hanem hasznosak is a szervezetünk számára. A tejtermékekben lévő kalcium ugyanis építi a fogakat, csontokat, hiánya viszont kifáradáshoz és izomgörcsökhöz is vezethet.

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.