Táplálkozás

  • Éltető kerti finomságok

    Mi mindenre jó egy mézédes barack vagy egy fürt napsütötte paradicsom? Máris soroljuk a táplálkozási tippjeinkkel együtt.  
  • Az egyik leggyorsabban hasznosítható energiaforrások: a gabonafélék

    A vásárlók ma már rengeteg gabonakészítmény közül válogathatnak a boltokban. Ezek közül egyeseket ritkábban, míg másokat akár gyakrabban is érdemes fogyasztani. Íme, egy kis útmutató a vásárláshoz.
  • Figyeljünk az energia-egyensúlyunkra!

    Testünk akár egy mérleg, ha az egyik serpenyőben növeljük a táplálékbevitelt, csak akkor tudjuk egyensúlyban tartani a másikat, ha több kalóriát égetünk, többet mozgunk. Különben elhízunk.
  • Eszi, nem eszi - nem kap mást?

    Válogat a kicsi. Megrázza a fejét, és lehet tudni, hogy nem fogja megenni. Csakazértsem. Inkább mellette ül estig. Mit lehet ilyenkor tenni? A szülői szigorral szemben gyakran egyszerű trükkökkel juthat eredményre.
  • Csak pár falat, de mennyit kell érte mozogni!

    Hiába a megfelelő ideig, szorgalmasan végzett testmozgás, ha közben nem megfelelően étkezik! Ha nem tudja megállni, hogy ne „csábuljon” el néhány száz kalóriára, nézze meg, hogy mennyi mozgásra van szüksége ahhoz, hogy a testsúlya a normál értéken maradjon!
  • Az egészséges táplálkozás 8 aranyszabálya

  • Kisszótár az élelmiszeripari adalékanyagokhoz

    Nehezen igazodik el az adalékanyagok és az e-számok sűrű, sötét rengetegében? Kis szótárunkból most megtudhatja, melyik anyagot mire és hogyan használja az élelmiszeripar.
  • Nem is olyan ijesztőek: Tények az e-számokról

    Egy darab E betű és 3 darab szám. Szinte mindegyik csomagolt élelmiszerünkben van olyan adalékanyag, amelyet ezzel a jelrendszerrel jelölünk. De hogy pontosan mit jelentenek ezek a betűk és a számok? Cikkünkből most megtudhatja.
  • Hogyan spórolhat több száz kalóriát?

    Ön is sokszor elgondolkodik azon, hogy mit főzzön holnap vagy holnapután a családjának vagy a barátainak?  Hogy mit varázsoljon az asztalra, ami laktató, a párja is megeszi, de mégsem nagy energiatartalmú, zsírdús étel? Íme két példa, amivel akár több száz kalóriát is spórolhat!
  • Gombásszon ésszel!

    Érdemes kihasználni a kora tavasztól késő őszig tartó gombaszezont, ugyanis a gombászás nem csak kellemes időtöltés, de kirándulással kiegészülve tartalmas program is lehet, nem beszélve arról, hogy az erdei gombának számos ismert pozitív élettani hatása van. Nem lehet azonban elégszer hangsúlyozni, hogy néhány egyszerű, de nagyon fontos szabályt mindenképpen be kell tartani, hogy ne torkolljon tragédiába, ha erdei gombából készült étek kerül az asztalra.
  • Jó tanácsok csíráztatáshoz

    Mi az? Magból nő ki, sokat kell vele pacsmagolni, de garantáltan mind egy szemig megeszi, ha elkészült. Ez a csíra, ami ilyenkor egyike a legjobb tápanyagforrásoknak.
  • Döbbenetes tények a magyar transzzsír-helyzetről

    Gondolta volna, hogy évente több transzzsírt eszik meg egy átlag magyar , mint mondjuk gombát? És azt, hogy a WHO ajánlásának is több mint háromszorosa fogy belőle itthon? Összegyűjtöttük a legmegdöbbentőbb tényeket a magyar transzzsír-helyzetről és a probléma lehetséges megoldásait is!
  • Spenóttal a túlsúly ellen!

    Egy friss svéd kutatás szerint a spenót egy olyan, tilakoid nevű anyagot tartalmaz, amely lassítja az ételek emésztését, így fogyasztása után tovább érezzük magunkat jóllakottnak. A tartós fogyáshoz persze ennél azért „egy picit” több kell.
  • Álmos, fáradt és egyébként is elege van?

    Március elején sokunkat elkaphat a tavaszi fáradtság . Ezért mi úgy döntöttünk, hogy teszünk ellene, és már meg is terveztük a teljes szombati menüt. Frisset, zöldségeset, gyümölcsöset, vitaminosat.
  • Jobb a bio. De miért is?

    Bio, bio, bio. Az elmúlt években bioboltok hálózata nyílt, biopiacok kezdték meg a működésüket, és bio élelmiszerek tömkelegével töltötték fel az áruházak polcait. A bio élelmiszerek népszerűsége az egekbe szökött, azonban mi vásárlók sokszor tévesen hisszük egy-egy ételről, hogy valóban az. Ha azzal a kifejezéssel találkozik, hogy öko, ökológiai, vagy organikus, megnyugodhat, azonban az alternatív, natúr, reform, vagy vegyszermentes feliratú termékek a hangzatos elnevezés ellenére sem tartoznak ebbe a csoportba.
  • Tényleg egészséges a böjt?

    Miért böjtölünk?
  • Tavaszi zöldségpult

    A zöldségfélék közismerten fontos elemei az egészséges táplálkozásnak. Hozzájárulnak a szervezet vitamin- és ásványi anyag ellátásához, kedvezően hatnak a szervezet sav-bázis egyensúlyának fenntartására. Magas rosttartalmuk révén csökkentik az éhségérzetet, elősegítik a jó bélműködést. Kellemes ízük és illatanyagaik serkentik az emésztést.
  • Böjtölni csak okosan, szépen…

    A böjt igazi áldás: segíti a salakanyagok kiürülését, erősíti az immunrendszert, csökkenti a vérnyomást és még az önbizalmunkra is jó hatással lehet. Persze érdemes odafigyelni a böjt lehetséges „mellékhatásaira” is, hogy a kemény – néha talán kínkeserves – munkánknak tényleg meglegyen a remélt eredménye.
  • A joghurt az új „cukorgyógyszer”?

    Csökkenti a cukorbetegség kialakulásának kockázatát a joghurt fogyasztása. Ezt bizonyítja egy vizsgálat, amelyben 3 500 férfi és nő vett részt 11 éven keresztül Anglia keleti részén.
  • Bevásárlólista – Transzzsírmentesen!

    Bár tudjuk, hogy a transzzsír rendkívül káros, mégsem olyan könnyű eldönteni, hogy mit tegyünk a bevásárlókosarunkba. Most megmutatjuk, hogyan helyettesítsük kedvenc ételeinket transzzsírmentesen.   

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.