Lelki egészség

  • Lelki ráhangolódás az iskolapadra

    Az óvoda játékosabb légköre után a gyereknek hozzá kell szoknia egy teljesítményorientáltabb, kötöttebb élethez. Összeszedtünk néhány tippet, hogy könnyebben felkészíthessük a pöttöm iskolást a tanulás világára és persze a beilleszkedésre.
  • A vallás befolyásolja viselkedésünket

    A vallás pozitívan és negatívan is hathat az emberi magatartásra. Kutatók szerint a vallásgyakorlás ugyanis kiválthat optimista szemléletet vagy szorongást az arra fogékony hívőkben.
  • Amikor az bánt, akitől a legkevésbé várnánk

    Az agresszió és az erőszak önmagában is súlyos válsághelyzetek, de sokszorosan traumatikus lehet, ha egy igazán közeli hozzátartozó, a partner a bántó fél. Ilyenkor a bizalomvesztés és a kiszolgáltatottság mellett maga a kapcsolat, ezáltal pedig a teljes élettér is válságba kerülhet.
  • Új betegségünk: a kontrollálhatatlan falás

    Bűntudat, undor, el nem apadó éhségérzet. Többek között ezek jellemzik a viszonylag új keletű betegséget, a falásrohamot. Gyógyítása komplex: a gyógyszeres kezelésen kívül ugyanis a lélekre is hatni kell .
  • Milyen hatással van a Facebook a tinikre?

    Kutatási eredmények alapján a közösségi médiát a tizenévesek használják leggyakrabban. 2006-ban a serdülő korosztály 55 százaléka látogatta az online közösségi oldalakat, 2008-ban 65 százalékuk, majd 2009-ben 73 százalékuk volt regisztrált felhasználó. Rengeteg a kérdés azonban annak kapcsán, hogy az online jelenlét hogyan befolyásolja a serdülők személyiségfejlődését, és ezáltal lelki egészségük egyensúlyát.
  • Nem szükségszerű a kiégés

    A kiégés gyakorlatilag minden munkavállalót érinthet, ugyanakkor kellő önismerettel, támogató munkakörülményekkel megelőzhető a probléma, ami végső esetben pályaelhagyással is végződhet.
  • A stressz életünk szerves része, de sokat tehetünk ellene

    A stressz az élet természetes velejárója, hatása annak mértéke és tartóssága függvényében érvényesül. A tartós negatív stressz egészségromláshoz vezethet. Röviden bemutatjuk a munkahelyi stressz legfőbb jellemzőit, illetve az ártalomcsökkentés lehetséges módozatait.
  • Ne maradj ki a véradásból, legyél Hős!

    A Magyar Vöröskereszt, illetve az Országos Vérellátó Szolgálat rendszeresen frissülő adatbázissal segíti az önkéntes véradókat, emellett átfogó tájékoztatást adnak arról is, hogy a véradásnak milyen szerepe van a mindennapjainkban. Az biztos: a véradással mindenki jól jár.
  • Így tartsa be újévi fogadalmait

    Sokan fogadkoznak év végén, hogy jövőre minden más lesz, majd a lelkesedés néhány hét, hónap múlva lanyhul és a várt eredmény elmarad. Néhány tippel segítünk, hogy ne csak vágyálom maradjon az újévi fogadalom.
  • Nyáron nyaralok, télen telelek

    Képek a falon, útikönyvek a polcon, egy-egy elrakott régi jegy a fiókban. A „nyaralástól” mindig a feltöltődést várjuk, amire bármikor szívesen emlékezhetünk vissza, ha éppen magába szippantottak a hétköznapok. Azonban tényleg ez adja meg a boldogságot?
  • Tippek a stresszmentes ünnepért

    Sok ember számára a karácsony a pihenésről és az együtt töltött időről szól, míg másoknak ez az év legstresszesebb időszaka. Mit tegyünk, hogy az ünnep ne váljon rémálommá?
  • Az időskor lelki jellemzői

    Minden életszakasz egy krízis, amely az arra a korra jellemző változások, fejlődési pontok pozitív megélésével, és az alkalmazkodással magában hordozza az új életszakaszba lépés lehetőségét. A szakirodalom orvosi értelemben 60-65 éves korra teszi az időskor kezdetét. Az időskorról, mint életünk egyik szakaszáról beszélgetünk.
  • Relaxáljon a reggeli csúcsban!

    A BMV – vagyis a busz, metró, villamos – mindennapjaink része.  A legtöbben sok időt töltünk el ezeken a járműveken munkahelyre, iskolába vagy a hivatalba utazva, majd pedig a nap végén haza. Ezt az időt sokan hírek, levelezések olvasására, mások telefonálásra használják. Mi azonban arra bátorítjuk, hogy relaxáljon inkább és töltse fel magát, amíg utazik. Most joggal teheti fel a kérdést: Ez tényleg lehetséges? Szerintünk igen!
  • Miért jó a viselkedésterápia?

    Szeretne javítani az életminőségén, és hatékonyabb problémamegoldásra vágyik? Bár a viselkedésterápiát leggyakrabban szorongásos megbetegedések és hangulatzavarok kezelésére alkalmazzák, a pszichológusok azoknak is ajánlják, akik hatékonyan szeretnének változtatni az életmódjukon, a rossz szokásaikon vagy egyszerűen jobban szeretnék kezelni a mindennapin stresszhelyzeteket.
  • Remegve vagy remélve? - Iskolaváltás pozitívan

    Áll és vár. Egyik lábáról a másikra áll... és újabb és újabb ötleteket talál ki, hogy haza rohanhasson . Az iskolaváltás nem egyszerű, hat tippünkkel azonban könnyebbé tehetjük a csemete számára!
  • Csodálkozom, hogy félek

    Sötét utcán megyek éjszaka. Előttem 15 lépésre lassan kibontakozik egy alak. Ahogy közeledem, kirajzolódik egy nagy fej, négy tappancs, és jó sok éles fog… A pulzusom az egekbe szökken, miközben szépen lassan megkerülöm a kutyát. Félek.
  • Apa is csak egy van!

    Míg a kismamáknak számtalan könyv, újság és baráti, rokoni tanács segít felkészülni a gyermekük születésére, addig a leendő apukákról az első gratulációk után gyakran megfeledkeznek. Pedig apa is csak egy van, és ez a szerep sem kevésbé fontos, mint az anyaság!
  • Édes álmot, jó éjt!

    „Jó éjszakát!”- mondjuk minden éjszaka, de sok embernek ez csak egy örök álom marad. Magyarországon az óvatos becslések szerint minden második felnőtt szenvedett már ideiglenes alvászavarban. A nőket kétszer olyan gyakran érinti, mint a férfiakat, az idősebeknél pedig többször fordul elő, mint a fiataloknál.
  • Megható üzenetek és őszinte mosolyok a Mozgás Éjszakáján

    Azt szeretem magamban, hogy … Azt szeretem benned, hogy… Ezek a mondatok ritkán hagyják el a szánkat , pedig bizonyos esetekben még az életünket is megváltoztathatják. A Mozgás Éjszakáján több százan üzentek valami kedveset maguknak, szerelemüknek vagy barátaiknak.
  • Hogyan lehet kijönni a gödörből?

    Képzeljük el magunkat, ahogy mozdulatlanul ülünk az irodai székünkön, miközben óriási hullámokban próbál elnyelni minket a zivataros élet. Mit tudunk csinálni, hogy a felszínen maradjunk?

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.