Fizikai aktivitás

  • Út a teljesebb élethez: ezrek a téli sportágválasztón

    Túlzás nélkül állítható, hogy a rendszeres sportolás jobbá és teljesebbé teszi az életet, a befektetett munka meghozza gyümölcsét egyéni, illetve társadalmi szinten is. A Téli Sportágválasztó rendezvényen több mint hatezren vettek részt.
  • Ezek a téli sportok jelentik a legnagyobb kihívást

    Aki azt gondolta, hogy nem találhat kedvére valót az eddig megismert téli sportok között, az további lehetőségek között válogathat. A vasárnapi Téli Sportágválasztó kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy olyan sportágakkal is megismerkedjenek az érdeklődők, amiket eddig valóban csak messziről szemlélhettek. Ismertetőnk második része tartogathat meglepetéseket is.
  • Csak attól félünk, amit nem ismerünk – mit sportoljunk télen?

    A tél számos sportlehetőséget biztosít azoknak, akik aktívan töltik mindennapjainkat, s azoknak is, akik új kihívásokra, élményekre vágynak. A Városligeti Műjégpályán, január 18-án a Téli Sportágválasztón mindenkinek lesz lehetősége kipróbálnia magát. S hogy mit sportoljunk? Cikkünk első részében erre adunk válaszokat.
  • Mozgás minden évszakban - Mozogj télen is!

    Télen nagyon keveset vagy egyáltalán nem sportolunk. Nyáron a napsütés, a vízpartok, a hűvös erdei utak önmagukban is vonzerőt gyakorolnak, és arra késztetnek bennünket, hogy mozogjunk, kapcsolódjunk ki a szabadban. Pedig a mozgás a téli hidegben is örömteli esemény.
  • Vízitorna: nem csak időseknek!

    A víz jótékony hatása a mindennapi mozgáshoz is felhasználható. A benne végzett torna kíméli az ízületeket, segít a túlsúly ellen és még ellazulni is segít.
  • Csontritkulás és testmozgás

    A csontritkulás tulajdonképpen a csontok keménységének csökkenése, amely miatt gyakoribbá válnak a csonttörések. Rendszeres testedzéssel a csonttömeg megtartható, sőt növelhető!
  • Jótanácsok téli kocogáshoz

    A futásról télen sem kell lemondanunk sőt! A sérülések elkerülése érdekében azonban ilyenkor mindenképpen érdemes néhány tanácsot megfogadnunk. Mit tehetünk, hogy a kocogás télen is öröm legyen?
  • Ússzuk meg hízás nélkül: Tippek az ünnepekre

    Ugyanolyan jó programokat szervezhetünk egy-egy étkezés előtt vagy után, mint amilyen hangulatosak a közös ünnepi étkezések a nagy családi asztalnál.
  • Sosem késő elkezdeni!

    Több mint kétszáz idős bizonyította, hogy sosem késő elkezdeni mozogni. Az eseménnyel a szervezők, a Testnevelési Egyetem és az Országos Egészségfejlesztési Intézet célja az időskorúak életmódváltásának támogatása volt.
  • Az időskori testedzés alapszabályai

    Sosem késő elkezdeni vagy akár újra hozzá fogni a testedzéshez. Nem mindegy azonban, hogy milyen mozgásformákat választunk, és hogyan fogunk hozzájuk.
  • Az időskori esések nagy része megelőzhető!

    Az időskori esések súlyos következményekkel járhatnak, azonban többségük az életmódbeli szokások és a környezet megváltoztatásával megelőzhetőek.
  • Sportos tanácsok az idősebb korosztálynak

    A kor előrehaladtával a test összetétele, működése, alkalmazkodó képessége és fizikai ereje is megváltozik. Az időskorban végzett mozgásnak éppen ezért fontos szerepe van a az izomtömeg és az izomerő megtartásában, a hajlékonyság és a mozgékonyság javításában és a csonttömeg csökkenésének lassításában.
  • Gyaloglás – minden napra testmozgás

    A gyaloglás bármely életkorban elkezdhető, olcsó és egyszerű sport, hasznos és tartalmas időtöltés, ajánlható mindenkinek kortól függetlenül, annak is, aki hosszú évek óta kerüli a testmozgást.
  • A lépcső lehetőség, ragadjuk meg!

    Mozgólépcsőzünk és buszozunk, autóban ülünk és liftezünk. Pedig a lépcső lehetőség, ami szívizomzat megerősítésén túl segít karbantartani a testsúlyt is, napi 2000 lépéses sétával pedig akár 8 százalékkal és csökkenthető a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata!
  • Megmozgattak 15 ezer embert

    A résztvevők több mint 10 sportágban próbálhatták ki magukat a Mozgás Éjszakájának különböző helyszínein.  Hogy hogyan jött létre ez a  felejthetetlen esemény - a főszervezők, Lacza Gyöngyvér és Bordács Miklós avattak be bennünket a szervezéssel járó izgalmakba.
  • A hatodik tusa – Salsa bajnok lehet a junior öttusázóból

    Földházi Zsófia a női öttusasport legújabb reménysége: májusban megvédte junior világbajnoki címét, és már a felnőttek között is sikeresnek mondható, hiszen 2013-ban Európa-bajnokságot nyert. A kezdetekről, az öttusa ágairól, a példaképekről beszélgettünk, és arról, hogy a zumba, a salsa meg a sárkányhajó, amit biztosan kipróbál a Mozgás Éjszakáján.
  • Tollasozzunk egyet a szabadban!

    Az egyik legolcsóbb, legviccesebb, legátmozgatóbb sport és a   nyaralások megunhatatlan játéka a  tollaslabda. Játszható a szabadban vagy fedett helyen, egy a lényeg: valakivel együtt csináljuk.
  • Fussunk együtt a holdfényben!

    A futás a vérünkben van. Mindenkiében. Gondoljon csak bele, hogy hol lennénk most, ha lomha őseink ölbe tett kézzel várták volna, hogy a táplálékul szolgáló vad elébük szaladjon? Igen, az őseink futottak, loholtak, szenvedtek, és nagy örömmel érezték, hogy élnek. A futás szeretete ezért ott él, mindannyiunkban, csak elő kell bányászni.
  • Nagyon érzik az ütemet…

    20 lapát egyszerre csobban a vízben a dob ütemére. 20 evezős egyszerre küzd a célért. Pereg a dob, a kormányos pedig minden igyekezetével próbálja irányban tartani a hajót. A sárkányhajózás egy igazi közösségteremtő sport, amit mindenkinek érdemes kipróbálnia.
  • Zumba, a táncoló aerobic

    Egy sport, ahol úgy érezzük magunkat, mintha a diszkóban lennénk: ez a zumba. A tánc és az aerobic keveréke, ahol egyszerre tombolhatunk és edzhetünk. Június 23-án a Mozgás Éjszakáján akár már ki is próbálhatja!

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.