Sosem késő elkezdeni vagy akár újra hozzá fogni a testedzéshez. Nem mindegy azonban, hogy milyen mozgásformákat választunk, és hogyan fogunk hozzájuk.
Sosem késő elkezdeni vagy akár újra hozzá fogni a testedzéshez. Az időskori sportoláshoz adunk néhány tanácsot, például hogy milyen alapszabályokat érdemes betartani, mely sportágak javasoltak és milyen keretek között. Alapvető szabályok Néhány alapvető szabályt érdemes betartani, hogy az időskorban végzett testmozgás hasznos és élvezetes is legyen.
    <li>Kezdés <strong>csak egészségesen</strong>, rajt csak a háziorvos „látogatása” után!</li>
    <li><strong>Se sokat, se keveset!</strong></li>
    <li><strong>Fokozatosan</strong> növeljük a mennyiséget és még lassabban az erőkifejtést!</li>
    <li>Ha gyalogolunk, legyen <strong>sportöltözetünk</strong>, a jó cipő fontos, minden más lehet több tíz éves, akár lyukas is.</li>
    <li><strong>Betegen nincs testedzés.</strong> (Lázzal, hőemelkedéssel sem.)</li>
    <li>Főétkezés után gyalogolni lehet, de aktívabb testedzést érdemesebb 60-90 perccel <strong>az étkezést követően</strong> kezdeni.</li>
    <li><strong>Fontos a bemelegítés!</strong></li>
Ajánlott sportágak
    <li>A <strong>természetjárás</strong>, a kirándulás nemcsak társas és gyalogló testedzés, hanem csodálatos élmény is.</li>
    <li>Az <strong>úszás, a vízi torna</strong> is ajánlott és igen hasznos mozgásforma.</li>
    <li>A <strong>gimnasztika, a gerinctorna</strong> szakember vezetésével akár szórakozás is lehet a testedzés mellett.</li>
    <li>A <strong>gyaloglás, a futás</strong> az akaraterős idősek versenysportja is lehet.</li>
    <li>A <strong>kerékpározás</strong> minden korban a „függetlenség” érzését adja a biciklistának. Főleg ha egyéni a sebesség, nem kell várni valakire vagy túlhajszolni magunkat.</li>
    <li>A <strong>tánc</strong>, legyen bármelyik válfaja, kiváló testedzés, szórakozás, kulturális és társasági tevékenység is egyben.</li>
    <li>A<strong> sítúrázás</strong> – fiatalkori virtusok nélkül – jó mozgásforma  az unokákkal, ahol a tervezett útvonal elkerüli a meredek hegyeket felfele is, lefele is.</li>
    <li>A <strong>labdajátékok</strong> például az asztalitenisz, a tenisz, a tollaslabda vagy a kispályás labdarúgás kellő óvatossággal akár az unokákkal együtt is űzhetők.</li>
    <li>A<strong> lovaglás, a tájfutás, az evezés, a korcsolyázás, a golf</strong> – többek között – olyan sportágak, amelyeket korábbi sportmozgás-ismeretek alapján, kortól függetlenül, de egyéntől függően lehet űzni idősebb korban is.</li>
    <li>A<strong> jóga és a keleti mozgássorok</strong> is hasznosak, csak tudni kell, hogy időskorban nehezebben és lassabban sajátíthatók el az új sportmozgások.</li>

A sportmozgást segítők közösségek, személyiségek, események


Az időskori testmozgást segítheti például:


    <li><strong>sportegyesület, nyugdíjas klub</strong>, családi vagy baráti társaság, más civil szervezet, lakóközösség, egyes sportünnepek gyalogló vagy gimnasztikaszámai;</li>
    <li>korosztályos <strong>versenyek</strong> és ezekre való folyamatos felkészülés;</li>
    <li><strong>sportolási lehetőségek</strong> biztosítása, példamutató kortársak, helyi közéleti személyiségek</li>
    <li>vagy akár a "szupernagyi" szerep, mint <strong>a családi egészséges életmód</strong> karmestere.</li>

Linkek

nnk emblema logo

 

Kövess bennünket!

nnk emblema logo

Elérhetőségeink:

(+36 1) 476 1100
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
1097 Budapest, Albert Flórián út 2-6.